JSME SPECIALISTÉ NA TYTO ZNAČKY: CHRYSLER - JEEP - DODGE - CHEVROLET - HUMMER - CADILLAC - GMC - LINCOLN
JSME SPECIALISTÉ NA TYTO ZNAČKY: CHRYSLER - JEEP - DODGE - CHEVROLET - HUMMER - CADILLAC - GMC - LINCOLN
Nejčastěji jsou závady automatických převodovek způsobeny devalvací kvality oleje. Kvůli nedodržování intervalu výměny oleje a také kvůli jeho nekvalitnímu chlazení olej ztrácí své vlastnosti, na kterých je správný chod převodovek založen
Proto nechávejte oleje vždy včas měnit bez ohledu na doporučení výrobce (většinou odkazují na doživotní náplň).
Také chlazení bývá u většiny vozidel prováděno pomocí tělesa chladiče oleje integrovaného do tělesa chladiče vodního (okruh chlazení motoru ), což má za následek nedostatečné ochlazování oleje v převodovce. Tento systém chlazení bývá zdůvodňován tím, že při nízkých teplotách je právě olej dohříván na provozní teplotu vodním okruhem, avšak tato teze se jeví z pohledu naší zeměpisné polohy jako mylná, neboť olej v převodovce se dle našich měření ohřívá při nastartování mnohem rychleji než voda v chladiči motoru. Doba, kdy by bylo možné tento jev využít, je také z pohledu provozu vozidla zcela marginální, neboť ke ztrátě viskozity oleje v AT dochází právě při vysokých teplotách, na které se olej v převodovce zahřívá a nezřídka přesahuje 100 stupňů Celsia. Úkolem chladiče je pak takto ohřátý olej ochladit na přijatelnou teplotu, což se logicky nemůže stát ve zmíněném tělese ponořeném do kapaliny mající teplotu okolo 90 stupňů Celsia.
Proto všem uživatelům doporučuji nechat si v odborném servisu namontovat externí náporový plnoprůtokový chladič oleje automatické převodovky, který je schopen ochladit toto medium až na 75°, což výrazně prodlužuje životnost nejen oleje, ale hlavně celé automatické převodovky.